A párom családja minden nyáron szervez egy két hetes túrát a Mátrába, amire engem is meg szoktak hívni. Ez persze jó érzés egyrészt, mert úgy érzem, befogadtak a kis közösségükbe, másrészt viszont nagyon idegesítő, hogy minden éven erre kell kivennem rengeteg szabadságot, mert olyan nincs, hogy nem megyünk…

Mindegy is, nem akarok panaszkodni, hiszen idén megfogadtam, hogy sokkal pozitívabb leszek, és megpróbálom a problémákat inkább lehetőségekként felfogni, amik által fejlődhetek. Ez az idei túrán így is történt: vittem magammal a laptopomat, és bizony ugyanúgy dolgoztam 8 és fél 5 között, mintha az irodában lennék. Egy fél órás ebédszünetet azért tartottam, de azon kívül nem engedtem, hogy bárki hozzám szóljon és megzavarjon a munkámban. Szerintem ezzel jól meg tudtam mutatni az anyóséknak, hogy fontosak ők nekem, de saját életem is van, és az még fontosabb. Egészséges határokat kell húzni egy kapcsolatban, úgy gondolom, és erre ugyan kicsit későn jöttem rá, de legalább most már tudom.

Úgyhogy ott voltam, a 14 napos nyári túrán, és dolgoztam napközben. Aki nagyon lógni akart velem, az munkaidő után megtehette. Egyszer történt csak olyan, hogy korábban hagytam abba a munkát, akkor sem az anyósék miatt, hanem azért, mert olyan elviselhetetlen hőség volt, hogy fizikailag képtelen voltam a kis faházikóban arra, hogy odafigyeljek. Ezért délután kettőkor abbahagytam a munkát, és a maradék órákat úgy döntöttem, hogy aznap este pótolom majd. Ez nagyon jó döntésnek bizonyult, ugyanis a szálláshelyhez egy filagória is tartozott, ahová ki tudtam ülni naplemente után, és onnan hamar bepótoltam a napközbeni lemaradásaimat. Annyira szép éjszaka volt, hogy nem akartam munka után azonnal bemenni, hanem elkezdtem böngészni az interneten mindenféle érdekességet. Sokat gondolkoztam például mostanában saját vállalkozás indításán is, hogy kitörjek a mókuskerékből, de akkor bizony be kéne jegyeznem a cégemet valahova, ami elég nagy gond. Én ugyanis nem akarom a magánéletemet a munkával keverni, iroda bérlésére és fenntartására pedig nem igazán szeretnék pénzt költeni.

Így találtam rá aznap este a székhelyszolgáltatásra, ami ezekre a gondokra kínál megoldást. De hogy mi is az a székhelyszolgáltatás? Ez egy olyan lehetőség, amivel a cégek a székhelyüknek székhelyet kaphatnak, így nem muszáj azt a címet bejegyeztetni a céghez, ahol a tevékenység végzése történik. Hogy miért is fontos ez? Először is, sok vállalkozás “kicsiben” kezdi, az ötletgazda otthonából. Ha pedig a saját lakcímünket adjuk meg a cég székhelyeként, akkor a magánéletünket keverjük üzlettel, és ha – legrosszabb esetben – tönkremegy a cég, és egy esetleges végrehajtásra kerülne sor, akár a személyes tárgyainkat is lefoglalhatják a végrehajtók. Tényleg ezt szeretnénk?

Persze ez csak a legdrasztikusabb példa, de vannak még egyéb okok is, amiért érdemes lehet székhelyszolgáltatást igénybe venni: az irodabérlés díját is megspóroljuk, valamint az összes ezzel járó ügyintézést. Például, ha levelek, csomagok érkeznek arra a címre, ahova be van jegyezve a cégünk, nekünk kéne gondoskodni arról, hogy ezek a küldemények át legyenek véve. Ez elég problémás lehet, ha mi valójában nem a bejegyzett címről dolgozunk, és a hatóságok sem örülnek az “elhanyagolt” címeknek, ahol nem észlelhető semmiféle aktivitás. A székhelyszolgáltatás ebben is segít: helyettünk átveszik a küldeményeket, amiket aztán szkennelés és email segítségével továbbítanak is, valamint minden, céges címre érkezett csomagot továbbítanak egy általunk megadott címre a hónap végén. Emellett havonta egyszer díjmentesen tárgyalót biztosítanak nekünk a céges székhelyen, és a hatóságokat is profin, szakszerűen fogadják, ha a helyszínen ellenőrzést végeznek például. Ennyi mindent kaphatunk, ehhez képest pedig a székhelyszolgáltatás díja nem magas, így mindenképpen megéri, ha nem szeretnénk egyébként sem irodát venni, bérelni, fenntartani, és annak adminisztrációs ügyeivel bajlódni, a hatóságokról nem is beszélve. Emellett gondoljunk bele az egyéb felmerülő költségekbe is: az irodában eltörhet egy szék, tönkremehet egy laptop, csőtörés történhet, a felső szomszéd ügyetlenségéből fakadóan akár beázhat vagy bepenészedhet a fal, betörhetnek és fontos céges dokumentumokat, értéktárgyakat lophatnak el…

Ezen felül még egy hatalmas előnyét élvezhetjük a székhelyszolgáltatásnak: egyes településeken nem szednek iparűzési adót (ilyen például Újlengyel), így ha ide jegyeztetjük be a céges székhelyünket, remek módon optimalizálhatjuk a bevételeinket és a kiadásainkat, hiszen megspóroljuk ezt az adót teljes egészében. A székhelyszolgáltatás díja a felsorolt előnyökhöz képest elenyésző.

A székhelyszolgáltatást a díjáért cserébe bármelyik vállalkozás igénybe veheti különösebb magyarázat nélkül is, hiszen ez egy teljesen törvényszerű, bevett módja az adóoptimalizálásnak. A Székhelyszolgáltatás24 ráadásul szoros kapcsolatban áll ügyvédi irodákkal, így minden esetben jogszerűen tudnak eljárni, ami hosszú távon mind a hatóságoknak, mind nekünk, cégtulajdonosoknak jó. Aznap este el is döntöttem, hogy náluk fogok székhelyszolgáltatást igénybe venni, hiszen a 11 éves tapasztalatuk és a Bisnode általi minősítésük nagyon megbízhatóvá tette őket a szememben.

Már ha a weboldalukra fellátogatunk, láthatjuk, hogy egy szakmabeli, hozzáértő cégről van szó, akik kellő szakértelemmel és odafigyeléssel fognak eljárni a mi cégünk székhelyének bejegyzésekor is. Bár én abszolút hajlandó vagyok többet fizetni a minőségért, úgy vettem észre, hogy a kínált szolgáltatások aránya és a székhelyszolgáltatás díja ennél a cégnél a legkedvezőbb. Ki ne szeretne többet és jobbat kapni kevesebb pénzért? Azért is szimpatikus a Székhelyszolgáltatás24, mert a weboldalukon minden információt elmondanak, könnyen érhető stílusban, és látszik rajtuk, hogy valóban fontos nekik, hogy megfelelő tájékoztatást nyújtsanak a leendő ügyfeleiknek. Ennek az első lépése pedig tényleg az, hogy megkönnyítjük a potenciális partner dolgát, és egyértelműen, nem köntörfalazva mondjuk el a tudnivalókat. Ez a fajta transzparencia az, ami nem csupán a cégek nagy részéből hiányzik, hanem a mai világból úgy általában is – a legtöbben csak vetítenek, elhallgatják a legfontosabb részleteket, nem adnak megfelelő tájékoztatást, a Székhelyszolgáltatás24 azonban egy készséges, őszinte és megbízható cégnek bizonyult számomra már a weboldaluk megtekintése pillanatában.

A székhelymenedzsmentet nemcsak akkor érdemes kipróbálni, ha iparűzési adótól mentes településre jegyezzük be a cégünket, hanem akkor is, ha például Budapestre szeretnénk kérni a cég székhelyét. A teljes körű irodamenedzsment ugyanis ilyenkor is jár, ami így is nagy könnyebbség azoknak, akiknek alapvetően nincs szükségük irodára.

A székhelyszolgáltatás díja megéri azt, hogy ne kelljen irodát fenntartanom, levelekért rohangálnom más településekre, vagy az otthonomba beengedni egy végrehajtót. Egy törvényes, engedélyezett módja annak, hogy kicsit spóroljak, hiszen egy új cég megalapítása eleve nagy költség tud lenni, iroda nélkül is, főleg a mai ingatlanárak mellett…egyszobás albérletet is alig talál az ember, nemhogy egy egész irodát!

Ezért fogok én is élni a székhelyszolgáltatás nyújtotta lehetőséggel, hiszen biztonságosan és legálisan szeretnék csökkenteni a leendő cégem költségein.