A nyáron sokéves kihagyás után végre ismét a Balaton felé vettük az irányt, és ezúttal a gyerekek is velünk jöttek. Nagyon vártam már, ezért hosszú hetek óta minden szükséges előkészületet megtettem, azért, hogy minden zökkenőmentesen haladjon. A szállást már három hónappal azelőtt lefoglaltuk, csak sajnos nem online, hanem a hagyományosabb, telefonos megoldást választottuk, és könnyen lehet, hogy ez volt a probléma.

A szálláshoz érkezve ugyanis közölték velünk, hogy az én nevemre nincsen náluk semmilyen foglalás, és sajnos minden szobájuk foglalt, így semmiképp nem tudnak bennünket elszállásolni. Végtelenül dühösek lettünk a férjemmel, de hiába követeltük, hogy járjanak a dolog végére, nem voltak együttműködőek egyáltalán, pedig világosan a szemük elé toltam a szállásért fizetett összeg átutalásáról szóló igazolást.

Mondanom sem kell, egy igazán bosszantó és igazságtalan helyzetbe kerültünk, és tanácstalaok voltunk, mihez kezdhetnénk, de akkor döntést kellett hoznunk. Még csak a nyaralásunk elején voltunk, viszont beláttuk, hogy nem hagyhatjuk, hogy ez elrontsa a vakációnkat, különösen hogy most a gyerekek is velünk jöttek, és már tűkön ülve várták, hogy végre belevessük magunkat a Balatonba.

Úgy határoztunk, hogy keresünk egy szállást, ahol van szabad szoba, ennek a kellemetlen ügynek a felgöngyölítését pedig meghagyjuk a nyaralásunk utánra. Az internet segítségével rövid időn belül találtunk is egy kedves kis panziót, ahová befértünk az egész családdal, eldöntöttük, hogy ott megszállunk. Már csak egy probléma akadt: a pénzt, amit költőpénz gyanánt vittünk (és mivel a Balaton horribilsan drága, elég sokról van szó) ott kellett hagyni fizetség gyanánt. Összeszorított foggal fizettük ki a szállást, tudva, hogy sajnos a nyaralásunk hátralévő része – az előzetes tervekkel ellentétben – igen szegényesen fog telni.

Így aztán elég rossz érzésekkel vágtunk neki a vakációnknak, amit mindannyian nagyon vártunk, hiszen gyakorlatilag kétszer fizettünk a szállásért. Mivel alig maradt pénzünk, kénytelenek voltunk minél olcsóbban kihozni a költekezést. Arra jutottam, hogy ezt csak akkor lehet kivitelezni, ha az étkezést megpróbáljuk minél kevesebb pénzből megoldani, hogy ha a gyerekeknek megtetszik valami egy bazárban, amit nagyon szeretnének, akkor meg tudjuk venni nekik.

Úgy döntöttünk, hogy felkeressük a legközelebbi Tescót, mert mégis csak egy szupermarketben van legnagyobb esélyünk úgy bevásárolni, hogy egy hétre elegendő élelmet vásároljunk kevés pénzből, és még jobb a helyzetünk, ha sikerül kifognunk valamilyen akciót.

Úgy akartam elmenni vásárolni,hogy már tudom, mit szeretnék venni, ehhez pedig szerettem volna előre tájékozódni az akciókról is, hogy ha van olyan, ami akciós és nekünk éppen szükségünk van rá, akkor célirányosan azt keressem.

Így akadtam rá az akcioleso.hu oldalára is, ahol megtaláltam az éppen akkor aktuális Tesco akciós újságot. Rakok ide egy linket, mert külön ajánlani szeretném ezt az oldalt, annyira könnyen áttekinthető, praktikus és gyorsan elérhető (Tesco Újságok – Online lapozható formában | Akcióleső).

Mivel a panziónak szerencsére volt egy kis konyhája, ahol volt lehetőség főzni, eldöntöttem, hogy minden este – bármennyire is fárasztó lesz – miután hazajöttünk a partról, főzni fogok másnapra, hogy legyen mit ebédelnünk. Ehhez nyilvánvalóan olyan ételekben kellett gondolkodnom, amelyek gyorsan elkészíthetőek, hogy ne kelljen egész estére bezárkóznom a konyhába.

Az jutott eszembe, hogy az elkövetkező napokra legfőbb alapanyagaim lesznek a tészta és a krumpli, mert ezek annyira sokféleképpen elkészíthetőek. Amint lapozgattam a Tesco online katalógusát az Akciólesőn, feltűnt, hogy éppen mind a kettő akciósan elérhető, így nagyon büszke voltam magamra, hogy éppen ilyen jól sikerült elképzelnem az előttünk álló hét menüjét.

Aznap végre először kicsit szerencsésnek éreztem magam, még ha csak ilyen kis apróságról is van szó, mint, hogy akciós a krumpli és tészta a Tescóban.

Örültem, hogy megtaláltam ezt az oldalt, mert később nézelődve rajta rájöttem, hogy más üzletek és szupermarketek akciós újságjai is fel vannak ide töltve. Nagyon megtetszett, hogy egy helyen megtalálok mindent, ami szükséges lehet egy anyagilag kedvezőbb vásárláshoz, ami nemcsak ebben a rendkívüli helyzetben, hanem a hétköznapok során is elsődleges szempont, hiszen nagy család vagyunk, és gyakran nem könnyű megoldani az anyagiakat. Már akkor tudtam, hogy ha egyszer visszazökkenünk a dolgos hétköznapokba, én akkor is rendszeresen látogatni fogom az akcioleso.hu-t. Ez azóta így is van egyébként.

Szóval a lényeg, hogy akkor gyorsan a férjemmel elmentünk bevásárolni; vettünk jó sok krumplit, tésztát, hozzá mindenféle zöldségeket, paradicsomot, zsemlét és gyümölcsöt meg margarint, hogy a reggeliről és a vacsoráról se feledkezzünk meg. Sokmindent ezek közül megtaláltunk akciósan, a tésztához még találtam egy nagyon különleges pestót is, ami le volt értékelve, úgyhogy minden adott volt, hogy végre ténylegesen elkezdjünk a nyaralással foglalkozni, és lemehessünk fürdeni a partra.

Tesco Újságok - Online lapozható formában | Akcióleső

Így is történt, és lassan kezdett a kedvünk is helyrerázódni, annak ellenére, hogy nyilván nagyon aggasztott a reggeli eset. Azért napközben mindenki evett egy-egy lángost, megmondtam a gyerekeknek, hogy sajnos ezen a nyaraláson csak naponta egy ilyen finomság fér bele, szóval minden nap döntsék el, hogy éppen jégkrémre vagy bármi másra vágynak, mert egyébként csak az a szendvics van, amit én csomagoltam. Meglepően jól fogadták, csodálkoztam is rajta, de nyilván érezték rajtunk, hogy eléggé magunk alatt vagyunk, még ha nem is értették teljesen, hogy miről van szó.

Aztán eljött az este, megvacsoráztunk, én meg ezután beálltam a konyhába főzni. A férjem segített nekem, a gyerekek pedig a panzió kis kertjében játszadoztak. Este fél 10 körül szóltam nekik, hogy most már irány fogat mosni, és menjenek aludni, mert másnap a parton fáradtak lesznek. Ekkor derült ki, hogy egyikőjük fogkeféje nem lett elcsomagolva, ez pedig újabb boltbarohanást vont maga után. Történetesen emlékeztem, hogy az online Tesco katalógusban láttam délelőtt, hogy a héten kétféle fogkefe is akciós, úgyhogy elküldtem a férjemet, és a lelkére kötöttem, hogy abból hozzon, és ne egyet, hanem egy még egy párat, nehogy további malőrök derüljenek ki. Én addig bevégeztem az utolsó simításokat is a vacsorán.

Amikor hazatért, egy egész szatyorral állított be. Kérdeztem, hogy ugyan mit tudott még venni a fogkefén kívül, másra nincs szükségünk. Kiderült, hogy talált még sütnivaló pillecukrot is leértékelve, és az jutott eszébe, hogy az utolsó esténken majd csaphatnánk egy kis sütögetést a kertben, ahol úgyis van minden ehhez szükséges felszerelés, miért hagynánk ki, ha egyszer olcsóbban is jövünk ki, mintha egy étteremben vacsoráznánk? A gyerekek majd kiugrottak a bőrükből örömükben, és én is nagyon jó ötletnek találtam, tudtam, hogy nagyon hangulatos este lesz.

Összességében nagyon jó hetet töltöttünk a Balatonon, amit a nehézkes kezdetekkor még nem igazán tudtam elképzelni, de ismét bebizonyosodott, hogy csak rajtunk múlik, hogy mit hozunk ki egy helyzetből. Utólag nagy balhét csináltunk a szállodai tévedés és az irántunk tanúsított viselkedés miatt. Hála az égnek visszakaptuk a pénzünket, és még többet is kaptunk kárpótlás gyanánt, de az biztos, hogy oda én többet vissza nem megyek. Csak annak örülök, hogy így végül az Akciólesőre is rátaláltam, amit azóta is minden héten előszeretettel lapozgatok, csakis online!